"Pre" inridning på Ester :)

hej hej ♥ om du undrar så är Ester unghästen
som flyttat in i vårt stall :) imorse så provade jag och
ägarna ett träns för första gången... och hon va
hur snäll som hälst! hon rörde sig knappt! :O samma
när vi satte på henne schabrak och täckesgjord...
helt amasing! hon bara står där och
ser söt ut ;) gillar värkligen den där hästen... :)
skiitsnäll! :)
kollade på hennes steg åxxå...
*för dom som inte vet* så ska hästens hovar vara helt
raka/platta när dom nuddar marken, dom får inte gå så att tå'n på
hoven nuddar först då får hästen lätt skador, samma om
dom går så att "hälen" nuddar marken först.
för att häsen ska va PERFEKT så ska hoven gå ner
heeeeeelt rak,detta kan man bara se i skritten,
och jah kollade d på Ester och
hon går heeeeeelt rakt :D så hon kan nog bli
en skiiitbra hopphäst :)
fst d beror juh HELT på ägarna va dom
vill ha henne till ;)
♥ fiina Ester ♥
ska bli kul att rida in dej ;)
PuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuussssssssssssssPussssssssss♥

Kommentarer
Postat av: anonym

Så du tror att hästen blir en grym hopphäst enbart baserat på att hon "sätter ner hoven rakt"? Har sett dig på tävlingar och med tanke på att du aldrig verkar ha ridit dressyr så kanske ska hålla dig borta från att rida in hästar då det krävs ganska mkt erfarenhet. Till att börja med , erfarenhet av unghästar över huvud taget, har du det?

2011-07-30 @ 00:33:40
Postat av: Alexandra

hej "anonym" eftersom du inte änns har sätt hästen och hur den rör sej så kan du inte bedöma d bättre än jag, och du har inte häller ett jävla dugg med min ridning att göra.

nej, jag har inte så mykt erfarenhet av att rida in en häst, men hur faan haru tänkt att man ska få erfarenhet om man inte nån gång "gör det"? och jag kommer ju inte derekt vara ensam, ägarna är juh där.

såå nästa gång du försöker leka "Proffs" kan du väll åtminstånne stå för det? anonym?? skriv namnet föfaan! och btw, säj hej nästa gång du ser mej på tävling så att jag får se hur patetisk en som skriver en sån kommentar utan ett änns veta att man skriver rena rama bullshiiten, ser ut.

2011-07-31 @ 00:53:04
URL: http://lexxilewis.blogg.se/

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback