Jagad av en ÄLG?!

jag gick ut på kvälls promenad med pongo. jag gick ut på ängen bakom hagen där jag sett en älgmamma med bäbis för några dagar sen. jag följde ån och tittade på alla millijonstals älgspår dom var överallt!! när jag hadde gått cirka 400m såg jag 3 spår som lädde in i ett par buskar på andra sidan ån 2 stora och en liten en älgfamilj! awwwwwwwwwwwww... <333 tänkte jag när jag hörde ett brak! jag förstod att det var älgarna! jag visste åxxå att en älgmamma med unge kan vara lifsfarligt om den "uppfattade en som ett hot mot ungen" jag mindes plötsligt i somras när jag blev jagad av en älg på Pepita! jag kunde höra hur mitt hjärta bankade i bröstet. medans jag sakta backade bakåt. pongo morrade. och plötsligt kom den, rusande mot åss! den var stor som
"en massa fula ord"   och hornen var meter höga! jag skrek desperat efter hjälp, och tänkte, varför måste allt händ just mej???!! samtidigt som jag försökte springa genom den ljupa snön när jag tappade pongos koppen!! jag hann knappt reagera innan pongo rusade genom snön mot älgen och skällde! älgen vände tvärt och sprang in i buskarna och sprang iväg med sin familj. pongo kom travande tillbaka till mej och såg ytterst nöjd ut ;D det ska han va! min lille hjälte <33 jag tackade honom med en massa kramar och pussar och en massa hundgodis såklart ;)
Hunden som ligger där, på soffan, uppoch ner, är min lite knasiga hjälte!! <33 LOVE U

Kommentarer
Postat av: Fanny<3

go poongo ^^<3 fett scary.. o.o

2011-03-07 @ 21:13:05
Postat av: Alexandra

vet!! <33

2011-03-07 @ 21:26:08
URL: http://lexxilewis.blogg.se/

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback