Pepita...

OBS! låååångt innlägg på G! ;)
...
har typ inte skrivigt så mycket om dagens ridtur(er)
på Pepita på senaste tidn så jag gör det nu... ;)
Fredagen efter Englands-Resan med Elin..:
så fick hon vila för att vi kom hem kl 12... ;)
Lördag: så Red vi ut i skogen och pepita ver heeelt CRAZY!
Jag kunde knappt hålla henne! hon ville bara springa
none stop! ;)  det var kul... ;)
Söndag: Hon fick tyvärr vila igen för att jag spenderade hela
dagen på tävling & hjälpte mamma med tootsie... :(
Mondag: Pepita var lika pigg idag, utnytjade det i skogen
igen (Gallop gallop gallop...) ;) det gick skiitbra
hela ridturen tills det hoppade fram en ÄLG på stigen
typ 3m framför oss :O blev tvärstopp eftersom vi galloperade... ;)
Älgen blev nog lika rädd/förvånad som vi,
men tillskillnad från oss så sprang den iväg i panik och vi
skrittade vidare framåt... ;)
Tisdag: så var rebecka här juh så hon och jag turades
om om att hoppa pepita i ridhuset en oxer & 1 räcke på 90-100 bara :)
skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkul! ;)
Onsdag (idag): så red jag dressyr i ridhuset, vilket gick 10000 gngr
bättre än vad jag trodde det skulle gå!
hon lystnade lixom på mej (vilket är ovanligt i dressyren...)
och hon (vi) gjorde perfekta känkelvikningar,
ryggningar... halter derekt från gallop och gallop-fattningar derekt från halt..
skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitfint! :D ♥
och imorgon ska vi hoppträna hemma :)
trodde det skulle vara idag men det vare inte ;)
puus puss! nu måste man sova! för hoppträningen börjar 11.00
och innan dess kommer Täby-kompisen Felicia....↓
...och ska sova hoss (↑) mej :) där är felicia.....↑ ;) ♥
aja PUSS & goodnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback