Svar på komentar:

Hej, hej det var någon som kommentera mitt inlägg där jag red Azalea för första gången: Hej! Det är jättekul att du ska utbilda din egen ungponny, men varför låter du henne stå med frambenen i en höpåse? Tänk om hon fastnar? Då kan hon få panik och man vill ju INTE att hästar ska förknippa ridning med obehag, det kan bli väldigt farligt. Och är det någon anledning att ni satt upp i stallet? Där finns det också massa saker hon kan fastna i? Jag vill verkligen inte tillrättavisa dig, du gör ett jättebra jobb med henne!


Svar: hej, ja det tycker jag med! ;) jag lät henne aldrig göra det men jag ville ha en distraktion från själva uppsittningen så jag bad min mamma ta fram höpåsen så hon hade något att mumsa på men att hon gick in i den var inte planerat men sekunden efter fottot fick mamma henne att kliva ur den :) jo ja satt upp i stallet för att några dagar innan när jag hängde på henne i ridhuset så började hon stegra & bocka förmodligen för att ridhuset är en rätt så ny plats för henne och på stallgången har hon inte lika mycket plats att springa iväg, bocka & stegra sig på alltså perfekt för att bara skritta lite fram och tillbaka :) och nej självklart inte vi såg till att allt sånt inte var i vägen :) tack så mycket jag hoppas verkligen det hon är så duktig :D <3


Kommentarer

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback