Azalea första ridturen ut :)

Igår när det var som mest soligt ute tog jag en liten skritt tur ut på Azalea (med ledare såklart) det var lite spännande ;) hon var jättesnäll hela vägen förutom en gång när det stod en äng på stigen lite längre fram oh hon fick för sig att det var en häst... (suck) och började gnägga och försöka få fram och hälsa på den... -,- men som tur va blev den rädd och sprang iväg ;) och vi fortsatte. Då och då vände hon på huvudet och kollade lite på mig :) men annars lunkade hon på jättefint! Fast det var 1 ställe där det gick en liten 1cm Bäck som hon fick för sig att hoppa över, och jag trodde jag skulle dunsa ned i sadeln och skrämma henne men jag lyckades stå upp i språnget och efter sen var det bara att sätta sig ned sp saktade hon av så snällt :) så det var en rätt så lyckad ridtur ;D och efter det tränade jag på hoveratsningen på bakhovarna för d har hon fortfarande problem med att lyfta ( utan att sparka dvs) och de gick toppen! :D lyckligt tjej här ;)


Kommentarer
Postat av: Millan

Hejsan ! Söker fodervärd till blivande tävlingsponny i hoppning. Vet du någon som skulle kunna vara intresserad ? Mer info. finns i länken



Lycka till med din 3-åring :)


Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback