Charm :D

hej hej :) jag red på lille Charm igår och idag :D
de va bara så SJUKT roligt asså!

Igår, medans dom andra hopptränade.
så sprang han runt och bockade,
stegrade sig och gnäggade i hagen hela tidn :S
och ägaren säger att jag
får rida honom typ när jag vill... :) så jag tog
in honom i stallet, borstade bort
all lera som han lykats få på sig (ÖVERALLT)
tränsade och tog en liten
sväng ut i skogen :) så att han skulle
få röra på sig liite :) ibörjan tyckte han inte
alls att de var kul alls att lämna
sina kompisar hemma, och prövade Varenda
lilla trick för att få av mej, så att
han kunde gå hem igen... :/ han bockade, backade,
stegrade sig, vände rätt om och försökte gallopera iväg...
bockade lite till, backade ner i ett dike...
men jag bara skänklade på honom och rappade
till med spöt en gång på rumpan,
och efter att tag gav han upp och skrittade snällt
vidare ;) ... traven kändes otroligt konstig...
den var så kort att ibörjan insåg
jag inte änns att han travade :S fast man vande
sig och det var mysigt för man
studsade inte alls, igämförelse med pepitas trav ;)
fast iförsej ärde ganska stor skillnad
på en D-ponny och ett russ ;)
kl var runt 7 och jag behövde vara hemma
vid 8 för då åkte assistenterna
och jag skulle passa Sara och Max så
jag tog bara en 20minuters tur...
men eftersom Charm inte derekt är igång,
så skrittade, travade och Galloperade han
VäÄÄÄääÄääÄÄääÄÄääÄÄÄldigt
långsamt så den där 20 minuters turen blev
en1,5 timmes tur -,- men d var
mysigt trots att jag fick gävligt brottom när
jag såg på klockan ;)... vi galloperade
inte mykt alls bara några steg,
för jag märkte att han tykte att ALLTING
var fruktansvärt läskigt Tx. ett rådjur, grannarnas
får, en konstigt formad buske... mm. och han hoppade
minst 3m upp i luften varenda gång
någonting mystiskt dök upp på stigen -,- och jag var inte
på humör för att flyga av ett litet russ
pga en buske ;) plus att han typ inte orkade
gallopera mer än 5 steg såå ;S
de var ridturen igår... :)♥
När jag red honom idag red jag med
Dippen och Tootsie i ridhuset...
kännde mig ganska liten :S
men iallaf...
han travade och Galloperade
På bättre i ridhuset :)
vi gjorde lite allt möjligt,
känkelvikningar volter och ryggningar mest.
men vi tog ett liiitet skutt också ;)
ett sockerbitshinder (sockerbitarna
låg ner). han är juh en gammal hoppponny
och de märktes ;) med öronen
spetsade galloperade vi mot d lilla hindret...
men lilla Charm vart så upphätsad
och bestämde sig för att ja et JÄTTE sprong och
hoppade av allt för tidigt och landade
typ på bommen :S men nästa gång gick bättre :)
han hoppade av i tid och flög högt, lätt och
smidigt över d lilla hindret, lite väl högt över
d lilla hindret ;) typ 30cm över
enligt mamma :D
vi hoppade det bara 3-4 gånger
för jag märkte att han flåsade ooch var
helt genom svettig. inte konstigt
att de blir jobbigt att hoppa när man praktiskt
taget rullar fram ;D ♥
efter att ha skrittat och travat av honom
så fick han en duch, som visade sig vara förgäves
eftersom det första han gjorde
när han kom till hagen var att rulla sig ;)
Sötnosen ♥
♥Puss och Kram♥

Kommentarer

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback