Vi är TILLBAKA :)

Hallå alla älskade människor :)
Vi är TILLBAKA från ridlägret på Roo nu :D
de va ganska kul :) vi red 2 gngr om dan.
på morgonen hoppning, kvällen
dressyr. i hopp-passen
kände jag mej lite som en 8 årig
ridskole elev igen :S
vi hoppade skiitlågt typ 60-70 bara :/
och (tränaren) Kajsa
fokuserade nästan bara på vägarna
och olika övningar,
misstro mej int! de va jättebra saker att
träna på :) dressyren var
nog roligast och Jobbigast....
tränaren hetter Pia och hjälpte mej
"individuellt" men att få
Pepita att gå i form, och jag fick jobba
kan jag bara säga... :S tills
svetten rann ner för pannan och mina ben
började kännas som spagetti ;)
men  när jag såg hur hon sköt upp
nacken slutade flaxa med huvudet och
började trampa under med
bakbenen... då va allt slit värt det ;D ♥
vi red ut en dag också :)
och hoppade över en liten stock,
en mellan stock och en JÄTTE STOCK ;) den minsta
var bara en liten som låg på marken
som en bred bom typ. den som var mittimellan
stor var typ som ett
sockerbitshinder och den JÄTTESTORA var kanske
70-80 hög där den var som lägst,
så när jag skulle komma på den styrde jag
henne mot den och höll om med
benen osv. men i sista sekund svänger hon till
höger och hoppar på den bredaste delen!
som kanske är 90 elr så och typ
1,20 bred :S asså hon hoppade liksom där det är en tjock
gren som står ut bakom :O och... klarar det :D
hon va jätteduktig ^^ hon ville bara hoppa
lite högre ;) det busfröt ♥
men roligast av allt var nog när vi hoppade
teränghinderna på ängen där :D
älskade banken och det lilla röda huset för
hon tog jättefiina Jätteskutt över
dom :D och de var alla roliga träningar...
nu berättar jag om alla roliga människor...
jag var nog mest med VÄRLDENS BÄSTA Magda :)
(även känd som magadadadadadadaa)
och Linnea :) Magda(daddadddadaadadadadda;)
hadde ingen egen polle så hon red
på en av Roo's :) Linnea däremot äger
C-ponnyn Nancy (även känd som fancy nancy ;))
och ni ser varför jag kallar henne Fancy Nancy... ;) ♥
iallafall... och med dom var jag mykt med :)
jag och magda bodde i samma stuga
(linnea sov i en annan) tsms med Malou och Carro :)
fast sen bytte malou och Carro stuga och
magda blev sjuk och åkte hem :/ så då skulle jag sova tsmns
med emma, tinne, matilda, sanna och sofia,
i en stuga för 4 :S så d fick ja int för ledarna >:( och slutade
upp i den lila stugan med linnea, klara och Alice :)
vilket inte gjorde nåt för mej ;)
fredagen, den näst sista dagen. så var det,
spööööööÖÖööÖöÖÖÖööööÖööÖÖökkk KvÄäÄÄÄÄÄÄääääÄäääÄälllll :OoOOOOooOooOooo
där berättade dom blandannat om alla typ 200 personer
som dött på elr nära Roo :S en drunkna (i sjön där vi badade)
en blev galen och ströp sin pappa till döts...
en översprungen av hästar, en hängde sig på vinden över matsalen (där vi åt)...
en hittades dör i en box... ;) plus att vi fick reda på att en man dog när vi var där :O
vi såg ambulöansen och policebilarna några dagar
tidigare men tänkte aldrig änns tanken att någon hadde Dött! Vi fick ta en
omgång till maten för om vi hade tagit den vanliga väge så
hade vi sätt honom sitta där, död på en parkbänk.... :'(
trevligt ställe ellerhur?
sen efter d, så gick vi up i skogen på spökrunda :S
och jag typ dog... efter att ha kommit hem, legat
uppe ett tag utan att kunna somna.... så somnade jag ;)
och sov i 7 underbara timmar :D
för att sedan gå upp... klä på sig... och gå och äta Brunch :)
de va jäääääääääääääääättttteee gott :) mumms...
sen red vi dressyr på gräsbanan... gick bra...
...
...
...
sen vare TÄVLING :D äntligen :)
fick inte hoppa högre en 70 så jag hoppade 70 ;)
och de gick helt ok :) hennes huvud var för mykt vänt åt vänster
på 5-an så hon smet förbi, men sen
gick allt bra :) ... trött svettig och utmattad sa jag
hejdå till alla fiina snälla underbara
människor och hästar ♥
och åkte hem...
och så var lägret... ;) ♥
lägger in lite bilder senare puuuuusssss ♥


Kommentarer

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback