hej hej hej hej hej! :D

hej hej Bloggen! jag e tillbaks! :)
har faktiskt inte hänt så mycket domhär veckorna, typ... ;)
men asså jag måste faktiskt erkänna någonting... :S
för några veckor sen så la jag in ett innlägg på bloggen
om en pay-n-jump som mamma var med i på
tootsie. där skrev jag att allt gått bra & att mamma
oppat 80-90 bla, blaa, bla! men det var helt fel...
Andledningen till att jag skrev det var nog för att jag trodde
att mamma skulle bli arg/ ledsen om jag skrev sanningen.
men istället förstörde jag för henne genom att ljuga.
såhär gick det igäntligen till:
väl framme vid tävlingsplatsen så verkade tootsie lugn
till allas förvåning. Efter att vi sadlat och
tränsat henne så satt mamma upp och skrittade
upp mot framridnings banan. Redan då började tootsie bråka=
backa, bocka och försöka springa därifrån. :/
vid de laget så stod jag cirka 30m bort och snakade m kompisar.
när jag hörde mamma ropa på mej så sprang
jag dit och fick lov att leda tootsie till framridningsbanan.
vär framme vid innhängnaden så TOTAL vägrade tootsie gå in!
det verkade hopplöst men tillslut så gick hon in :)))
mamam började skritta, trava och gallopera fram...........
Man verkligen såg på toootsies ögon hur stressad hon var! :(
hon sparkade mot hästar och jag fick stå och blockera
utgångarna så att hon skulle låta bli att springa ut >:/
när mamma skulle gå banan satt jag upp,
hade presis fått  in foten i ena stigbygeln och var
påväg att svänga över benet när hon svängde och stälde
sig i ett hörn och bockade och stegrade sig
och som jag alltid gör när pepita stagrar sig (drar ner henne i ena tygeln)
gjorde jag men...... det funkade inte så särskilt bra -,-
när hon lungnat ner sig så fick jag henne att gå ut på spåret igen :)
hon försökte bocka och stanna i hörnen men inte
lika farligt domhär gångerna ;) mamma kom tillbaka och satt upp.
Tootsie verkade lugnare nu :D när det var mammas tur att
komma in på tävlingsbanan följde ja med in
och stod i hörnet och tittade på, tootsie var för stressad.
mamma hade vääldigt svårt att hålla henne.
och det slutade med att hon utgick :/
det va 80 rundan, mamma strök sig från 90 rundan :(
sååååååå så gickdet igentligen till, aså bara så att ni vet ;)
puusssss&kraammm! ♥

Kommentarer

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback