Stegrande ponny och ny ridstig!

Efter att ha ridigt lite i ridhuset bästämde jag mej för att ta en kort sväng ut, cirka 200 meter från ridhuset börjar hon stegra (som vanligt) men jag bara gör som alltid gör, drar i ena tygeln så hon tappar balansen och måste gå ner! men i vanliga fall brukar hon bara små stegra, den här gången trodde jag hon skulle slå runt! och hon gjorde det i en uppförs backe dessutom! jag kunde ingenting annat än att hålla fast big i manen och krama om med benen! 10 minuter senare när hon tog en liten paus från bockningarna och stegrandet satt jag av och lädde henne, jag är inte nån som ger upp direkt ;) hon skulle gå framåt!  Vi gick förbi en gammal ko-gård och vidare uppför en backe och isttället för att fortsåtta rakt fram svängde jag in till höger på en mysig ridstig. Den gick lite uppochner fram och tillbaka men den var jätte fin och det var ganska bra underlag och så kom vi ut på en äng och lite längre bort ligger sjön!! och jag hittade ett litet ställe där vassen upphörde! äntligen ett ställe man kan bada med hästarna på!  jag gick tillbaka till ängen och följde traktorspåren som gick lite runt på ängen (där man kan gallopera i sommar) :) jag har hittat dom 2 grejerna jag ville ha på min gård, ett ställe att bada med hästarna och en äng att gallopera på :D sen satt jag upp och galloperade hem :)

Kommentarer

Kommentera och gör mig glad :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback